barwa
zarządzanie barwą . szkolenia . rozbarwienia
Praca z barwą jest niezwykle interesująca. Składa się na nią tyle zmiennych, że ciężko jest przewidzieć efekt końcowy mając dostęp wyłącznie do wycinku systemu druku. Możliwe są dwa scenariusze pracy:
a) przygotowanie obiegu pracy na jak największe wykorzystanie dostępnych technologii lub
b) maksymalne ograniczenie możliwych błędów zapewniające stabilny proces, ale z węższymi możliwościami.
Czy jako studio graficzne, które tworzy obrazy, czy jako drukarnia, która je przyjmuje – należy mieć świadomość tego z czym wiąże się praca nasza oraz naszych współpracowników.
W swej pracy zajmowaliśmy się ręcznym pisaniem i edytowaniem profili barwnych ICC, opracowywaniem nowych farb (skomercjalizowana: HP Elektroink LLk), tworzeniem polityki obsługi barwnej w systemach drukarskich, mapowaniem przestrzeni barwnych, projektowaniem systemów rozbarwień oraz opracowaniem algorytmów do kalibracji maszyn przy kolorach specjalnych.

zarządzanie barwą
W celu sprawdzenia zasad zarządzania barwą przeprowadzamy audyty w drukarniach. W oparciu o oczekiwania Klientów pomagamy dostosować obecne zasady oraz wprowadzić nowe, tworząc tym samym procedury ułatwiające obsługę zleceń.
Elementem ściśle praktycznym jest analiza systemów druku oraz ich pełne skalibrowanie densytometryczne i kolorymetryczne.
Kolejny etap to szkolenia.
szkolenia
Barwa jako zagadnienie jest raczej abstrakcyjna. W trakcie rozmów warto jednak mieć pewność, że my i rozmówca mówimy o tym samym. Każdy ma swoją specjalizację, jak kolory fluorescencyjne czy farby metaliczne, jednak w komunikacji z podwykonawcami czy współpracownikami wspólny język jest niezbędny.
oferta szkoleń.


rozbarwienia
Przygotowywanie do druku z wykorzystaniem kolorów specjalnych wymaga analizy wielu aspektów – podłoża, kolejności nakładania farb, całkowitego krycia czy sposobów rastrowania. Jeżeli po naszej stronie pozostaje również wybór kolorów dodatkowych, to jakie one mają być i dlaczego właśnie takie? A tak w ogóle to wybieramy farbę drukarską czy kolor, który chcemy uzyskać na użytym podłożu?
Oferujemy analizę przygotowanych plików oraz krzywe rozbarwień dla obrazów wielotonowych.