Łódź, 06.11.2018
PRINT-SAVVY
SZKOLENIE DLA FOTOGRAFÓW I GRAFIKÓW
barwa w druku
szkolenie dla tych, którzy wiedzą jak się to robi
Mamy za sobą pierwsze otwarte szkolenie dla designerów i fotografów “Barwa w druku”.
Ze względu na dość szeroki przekrój uczestników podejście do tematu musiało być uniwersalne. Część wstępna objęła historię koloru i jego percepcji oraz wpływ różnic kulturowych na postrzeganie kolorów. Jest to doskonały punkt wyjścia do dalszych rozważań na temat barwy i zarządzania nią w procesie druku, zarówno offsetowego jak i cyfrowego.
Pośród zrealizowanych zagadnień znalazło się omówienie różnych rodzajów CMYKa, wstęp do mapowania gamutu, wyjaśnienie systemu CIE L*a*b oraz praktyczne wskazówki jak radzić sobie ze światłem przy ocenie barwnej. Nie zabrakło także praktycznych przykładów na wpływ podłoża i techniki druku na efekt końcowy projektu.
Było intensywnie, rzeczowo i, podobno, zrozumiale 😉
Obecnie przygotowujemy cykl wykładów i warsztatów, podczas których naprawdę będzie można ubrudzić sobie ręce!
Bądźcie na bieżąco!
Szkolenia w eM –
– co zyskujesz – dla siebie i firmy:
- pełne zrozumienie procesów produkcyjnych i zarządzania barwą,
- pełną kontrolę nad efektem końcowym,
- szybsze i efektywniejsze projektowanie,
- doskonalsze kolory,
- lepszą, przewidywalną jakość druków,
- obniżenie kosztów produkcji,
- mniejsze ryzyko błędów w przygotowaniu plików do druku,
- inspiracje,
- wiedzę o nowych możliwościach technologicznych.
Marcin Dąbrowski
Pasjonat wysokojakościowych technologii poligraficznych.
Drukarz, technolog, inżynier, projektant, fotograf.
Jedyny polski członek ICC.
Współpracownik Ośrodka Badań i Rozwoju HP Indigo Division w Izraelu.
Opracował technologię 5 i 7-kolorowego druku z wykorzystaniem jasnej szarości. Posiada 4 zgłoszenia patentowe o pełnej czystości technologicznej.
Właściciel firmy eM.
Zagadnienia szkolenia:
- wprowadzenie do różnych modeli barwy
emisyjna (RGB), refleksyjna (CMYK), transmisyjna (np. slajdy);
- RGB a CMYK, Pantone a RGB i CMYK – pełna analiza
różne przestrzenie barwne w danych modelach; - barwa rzeczywista a matematyczna czyli CIE L*a*b
jak rozumieć i interpretować przy projektowaniu; - CMYK a CMYK – rodzaje i czym się różnią
ISO Coated, Fogra 27, SWOP – co to jest, czym się różnią i kiedy z j;akich korzystać; - gęstość optyczna i gamut
zależności pomiędzy bielą podłoża i najciemniejszym miejscem; - wpływ podłoża na powyższe np. ISO uncoated a coated
jak zmieniają się parametry i co nam mówią, jak tą wiedzę wykorzystać w praktyce ;
- tworzenie duotonów i tritonów
jak i po co dobierać poszczególne kanały;
- praca z kolorami specjalnymi (np. fluorescencyjne)
jak z nich korzystać w projektowaniu, by używać ich w procesie, a nie tylko w apli;
- druk cyfrowy vs offset – pełna analiza
możliwości i ograniczenia;
- sitodruk a przenikalność farb
kilka kolorów w sitodruku;
- Adobe Photoshop, Adobe InDesign i ich polityka barwna
ustawienia barwne
- poprawny eksport do PDF – pełna analiza;
w oparciu o konkretne przykłady
- BONUS: wpływ światła na percepcję barwną.